În luna septembrie 2025, Facultatea de Comunicare și Relații Publice organizează o nouă sesiune de admitere la masterat, în limita locurilor disponibile.
Calendarul admiterii
- Înscrieri online: 5 septembrie, ora 9:00 – 15 septembrie 2025, ora 14:00
- Defășurarea probelor de concurs / evaluarea candidaturilor: 16-18 septembrie 2025
- Afişarea rezultatelor: 19 septembrie 2025
- Depunerea eventualelor contestații: 20-21 septembrie 2025
- Afișare rezultate contestații: 22 septembrie 2025
- Înmatricularea candidaţilor declaraţi admişi: 22-24 septembrie 2025
Pentru înscrierea online la masteratele Facultății de Comunicare și Relații Publice, candidații sunt invitați să urmeze acești pași:
Pasul 1. Pregătirea înscrierii
Consultă aici lista programelor de masterat ale Facultății de Comunicare și Relații Publice și alege masteratele la care urmează să te înscrii.
Pregătește probele de concurs! Condițiile specifice pentru redactarea scrisorii de motivație / realizarea prezentării în format PowerPoint și grila de evaluare sunt afișate pe website-ul Facultății de Comunicare și Relații Publice.
Condițiile de admitere
Programe de masterat – Învățământ cu frecvență (IF)
Media concursului de admitere la studii universitare de masterat (IF) este obținută în urma evaluării scrisorii de motivație / prezentării în format PowerPoint, conform condițiilor și grilei de evaluare publicate pe website-ul Facultății de Comunicare și Relații Publice. Informații suplimentare, aici.
Dacă programul de masterat ales ca primă opțiune este într-o limbă străină, trebuie să pregătești pentru proba de concurs documentul solicitat, redactat în limba străină respectivă, conform domeniului și cerințelor programului, indiferent dacă următoarele opțiuni sunt în limba română sau în respectiva limbă străină.
Dacă programul de masterat ales ca primă opțiune este în limba română, trebuie să redactezi în limba română documentul solicitat, conform domeniului și cerințelor programului, iar dacă una sau mai multe dintre următoarele opțiuni sunt într-o limbă străină, vei pregăti suplimentar o scrisoare de motivație în respectiva limbă străină. În această situaţie, documentul încărcat dovedește competența lingvistică a candidatului și se notează cu ADMIS sau RESPINS.
Toate detalii pot fi consultate aici.
Pe platforma admitere.snspa.ro candidații pot formula mai multe opțiuni, dar vor încărca o singură dată proba de examinare corespunzătoare primei opțiuni.
Candidaţii care optează pentru programe de masterat în limba engleză (la a doua/a treia opțiune/a patra opțiune etc.) vor încărca pe platforma admitere.snspa.ro și o scrisoare de motivație în limba engleză. Această scrisoare este necesară pentru certificarea competenței lingvistice a candidaților, se notează cu calificativul „admis” sau „respins” și nu intră în calculul notei de admitere. În cazul în care un candidat obţine calificativul „respins”, acesta nu va putea ocupa un loc la specializarea cu predare în limba engleză.
Îndrumarul pentru scrisoarea de motivație pentru a doua/a treia opțiune etc. se găsește aici.
Programe de masterat – Învățământ cu frecvență redusă (IFR)
Media concursului de admitere la studii universitare de masterat (IFR) este formată din:
• media examenului de licență (30%)
• nota obținută în urma evaluării scrisorii de motivație (70%).
Informații suplimentare
Condițiile specifice pentru redactarea scrisorii de motivație și grila de evaluare a acesteia sunt afișate pe website-ul Facultății de Comunicare și Relații Publice.
Pentru admitere, Facultatea de Comunicare și Relații Publice scoate la concurs locuri finanțate de la buget (fără taxă) și locuri în regim cu taxă. Vezi numărul locurilor, aici.
Pentru înscrierea online la masteratele Facultății de Comunicare și Relații Publice, ai nevoie de:
- un dispozitiv de tip desktop PC, laptop, tabletă sau telefon mobil, cu acces la internet;
- adresă personală de e-mail pe care să o monitorizezi constant;
- aproximativ 15 minute pentru selectarea facultății și a programelor de masterat la care vrei să te înscrii, domeniul și forma de învățământ (IF/IFR), precum și regimul de finanțare (locuri la buget/cu taxă), completarea câmpurilor obligatorii, încărcarea probelor de concurs și a documentelor fotografiate/scanate și achitarea taxei de înscriere.
Actele de care vei avea nevoie pentru înscriere
Asigură-te că ai la îndemână toate actele de care vei avea nevoie pentru a completa câmpurile obligatorii:
- certificatul de naștere;
- cartea de identitate;
- certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
- adeverința medicală tip, eliberată de medicul de familie, pe care se menţionează „clinic sănătos pentru înscrierea la facultate”;
- diploma de licență (sau diplomă echivalentă cu aceasta). Absolvenţii de licență promoţia 2025 pot încărca adeverinţa care atestă promovarea examenului;
- documente care demonstrează încadrarea candidatului în una din categoriile speciale: candidați proveniți din centrele de plasament, candidații aflați în risc de a-şi pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situaţii de boală, dizabilitate, sărăcie.
Fotografiază-le sau scanează-le! Poți încărca în platforma de admitere documentele, în format *.pdf, *.jpeg/jpg sau *.png.
Dacă ai întrebări privind înscrierea online sau programele de masterat, trimite un e-mail la adresa facultății: admiteremasteratefcrp@comunicare.ro
Pasul 2. Procesul de înscriere
Înscrierea online la masteratele SNSPA se realizează rapid. Respectă calendarul admiterii și finalizează la timp completarea profilului tău de candidat/ă.
Înscrierile online la concursul de admitere pentru programele de masterat de la Facultatea de Comunicare și Relații Publice se desfășoară în perioada 5-15 septembrie 2025. Platforma de admitere se deschide pe 5 septembrie 2025, la ora 9:00, și se închide pe 15 septembrie 2025, la ora 14:00.
Accesează platforma admitere.snspa.ro, secțiunea Înscrieri online și creează-ți un cont de candidat pentru Facultatea de Comunicare și Relații Publice.
Alege masteratele și ordoneaza-le în funcție de preferințele tale. Fiecare candidat poate alege mai multe masterate pentru a crește șansele de a fi admis/ă la unul dintre programele de studii de la SNSPA.
Asigură-te că ai încărcat și probele de concurs. În baza mediei de admitere obținute, se face clasificarea candidaților, pe care o vom afișa vineri, 19 septembrie 2025.
Completează câmpurile obligatorii și încărcă toate documentele solicitate, pe care le-ai scanat/fotografiat.
Taxa de înscriere este unică, în valoare de 100 de lei, indiferent de numărul programelor pentru care ai optat. Achită online taxa de înscriere, direct din contul de candidat, sau încarcă dovada plății, dacă ai achitat taxa prin ordin de plată / internet banking. Odată taxa achitată, aceasta este valabilă pentru oricare dintre programele din oferta educațională, indiferent de facultatea aleasă.
Sunt scutiţi de taxa de înscriere candidaţii care încarcă următoarele acte:
- adeverință din care să rezulte că unul dintre părinți este cadru didactic sau didactic auxiliar aflat în activitate sau pensionat;
- certificat de deces pentru candidații orfani, de unul sau ambii părinţi, cu vârsta sub 26 de ani;
- dovada apartenenței la o familie monoparentală, pentru candidatii cu vârsta sub 26 de ani (ex. certificate, hotărâri judecătorești);
- adeverință de la casa de copii sau centrele de plasament, pentru cei aflați în această situație;
- adeverință/dovadă justificativă pentru candidații cu cerințe educaționale speciale/ dizabilități (ex. formularul A5 eliberat de medicul de specialitate în baza diagnosticului stabilit/certificat de încadrare în grad de handicap, după caz);
- adeverință eliberată de Direcția de asistență socială pe raza căreia candidatul are domiciliul pentru persoanele aflate în situație de risc socio-economic;
- adeverință din care să rezulte că este angajatul universității sau unul dintre părinți este angajat al SNSPA;
- adeverință/diplomă de licență pentru absolvenții SNSPA.
Scutirea taxei de înscriere se face numai pe baza adeverinţei doveditoare încărcată în platformă.
Pasul 3. Finalizarea înscrierii. Termen limită: 15 septembrie 2025, ora 14:00
După ce ai completat toate câmpurile și ai încărcat toate documentele solicitate, verifică cu atenție sumarul înscrierii, la secțiunea Finalizare. Platforma te atenționează în cazul în care una sau mai multe secțiuni ale contului tău sunt incomplete și te îndrumă către acestea.
Nu poți finaliza înscrierea dacă există secțiuni incomplete. Previzualizează „Fișa de înscriere” pentru a te asigura că opțiunile, informațiile și documentele încărcate sunt corecte. Apasă butonul “Finalizează înscrierea”! numai după ce ești sigur că ai completat toate informațiile corect și ai făcut opțiunile dorite.
Atenție! După apăsarea butonului “Finalizează înscrierea”! nu mai poți face modificări.
Ce ar trebui să mai știi:
- După finalizarea înscrierii, în contul tău, vei găsi fișa ta de înscriere, disponibilă pentru descărcare. Salvează și printează fișa! Vei avea nevoie de ea la înmatriculare;
- Pe e-mail, vei primi codul tău unic de înscriere, valabil pentru fiecare cont de candidat/ă deschis pe platforma de admitere la masterat. Păstrează-l! Folosind aceste cod, te vei regăsi pe listele publicate cu rezultatele admiterii;
- Taxa de înscriere (100 de lei) este unică. Dovada achitării acesteia poate fi încărcată la secțiunea Taxă în celelalte conturi create pentru admiterea la toate structurile academice ale SNSPA;
- Vineri, 19 septembrie 2025, accesează admitere.snspa.ro, unde se vor afișa rezultatele admiterii la masterat, precum și detaliile legate de înmatriculare;
- După afișarea listelor cu toți candidații admiși pe locurile de la buget și taxă, confirmă locul la programul de studii la care ai fost admis(ă).