Răspunsuri la întrebările frecvente ale candidaților la admiterea la studii de masterat

Cum se face înscrierea online la masteratele SNSPA?

Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) organizează admiterea la programele de masterat, în mediul online, prin intermediul platformei admitere.snspa.ro, în perioada: 11-22 iulie 2022.

 

Pentru înscrierea online la concursul de admitere online la studii universitare de masterat, candidații sunt invitați să urmeze acești pași:

Pasul 1. Pregătirea înscrierii

Consultă aici lista tuturor programelor de masterat ale SNSPA! Platforma de admitere oferă posibilitatea candidaților de a alege masterate din oferta educațională a tuturor structurilor academice din SNSPA. Pentru fiecare facultate la care vrei să te înscrii, trebuie să-ți creezi câte un cont de candidat/ă pe platforma de admitere.

Alege-ți masteratele la care urmează să te înscrii și pregătește probele de concurs, conform cerințelor publicate pe website-urile facultăților.

Pentru înscrierea online la masteratele SNSPA, ai nevoie de:

  • un dispozitiv de tip desktop PC, laptop, tabletă sau telefon mobil, cu acces la internet;
  • adresă personală de e-mail pe care să o monitorizezi constant;
  • aproximativ 15 minute pentru selectarea facultății și a programelor de masterat la care vrei să te înscrii, domeniul și forma de învățământ (IF/IFR), precum și regimul de finanțare (locuri la buget/cu taxă), completarea câmpurilor obligatorii, încărcarea probelor de concurs și a documentelor fotografiate/scanate și achitarea taxei de înscriere.

Asigură-te că ai la îndemână toate actele de care vei avea nevoie pentru a completa câmpurile obligatorii: certificatul de naștere, cartea de identitate, certificatul de căsătorie (dacă este cazul), adeverința medicală tip, diploma de licență (sau diplomă echivalentă cu aceasta). Absolvenţii de licență promoţia 2022 pot încărca adeverinţa care atestă promovarea examenului.

Fotografiază-le sau scanează-le! Poți încărca în platforma de admitere documentele, în format *.pdf, *.jpeg/jpg sau *.png.

 

 

Pasul 2. Procesul de înscriere

Înscrierea online la masteratele SNSPA se realizează rapid. Respectă calendarul admiterii și finalizează la timp completarea profilului tău de candidat/ă.

Înscrierile online la concursul de admitere pentru programele de masterat de la Facultatea de Administrație Publică, Facultatea de Comunicare și Relații Publice, Facultatea de Management, Facultatea de Științe Politice și de la Departamentul de Relații Internaționale și Integrare Europeană se desfășoară în perioada 11-22 iulie 2022.

Accesează platforma admitere.snspa.ro, secțiunea Înscrieri online și creează-ți câte un cont de candidat pentru fiecare facultate la care vrei să te înscrii. Fiecare candidat poate alege mai multe facultăți și mai multe masterate pentru a crește șansele de a fi admis/ă la unul dintre programele de studii de la SNSPA.

Asigură-te că ai încărcat și probele de concurs. În baza mediei de admitere obținute, se face clasificarea candidaților, pe care o vom afișa marți, 26 iulie 2022.

Taxa de înscriere este unică, în valoare de 80 de lei, indiferent de numărul programelor pentru care ai optat. Achită online taxa de înscriere, direct din contul de candidat, sau încarcă dovada plății, dacă ai achitat taxa prin ordin de plată / internet banking. Odată taxa achitată, aceasta este valabilă pentru oricare dintre programele din oferta educațională, indiferent de facultatea aleasă. Nu uita! Absolvenţii SNSPA vor beneficia de scutirea de la plata taxei de înscriere la concursul de admitere la oricare dintre programele de masterat organizate de facultăţile din cadrul SNSPA.

Completează câmpurile obligatorii și încărcă toate documentele solicitate, pe care le-ai scanat/fotografiat.

 

Pasul 3. Finalizarea înscrierii

După ce ai completat toate câmpurile și ai încărcat toate documentele solicitate, verifică cu atenție sumarul înscrierii, la secțiunea Finalizare. Platforma te atenționează în cazul în care una sau mai multe secțiuni ale contului tău sunt incomplete și te îndrumă către acestea.
Nu poți finaliza înscrierea dacă există secțiuni incomplete. Previzualizează „Fișa de înscriere” pentru a te asigura că opțiunile, informațiile și documentele încărcate sunt corecte. Apasă butonul “Finalizează înscrierea”!

Felicitări! Te-ai înscris la concursul de admitere la SNSPA! Echipa de Admitere va procesa informațiile și documentele încărcate. Atenție! Orice omisiune sau greșeală în completarea câmpurilor obligatorii duce la eliminarea ta din concursul de admitere la SNSPA.

Candidatul(a) își asumă responsabilitatea cu privire la autenticitatea și corespondența dintre documentele încărcate în platforma de admitere online și cele originale. Dacă la momentul înmatriculării se constată diferențe între documentele încărcate în platforma electronică și cele originale, prezentate la universitate, din eroare sau cu intenția de a frauda concursul, candidatul(a) este eliminat din listele de admitere și fapta sa poate atrage răspunderea civilă sau penală, după caz.

 

Ce ar trebui să mai știi:

  • După finalizarea înscrierii, în contul tău, vei găsi fișa ta de înscriere, disponibilă pentru descărcare. Salvează și printează fișa! Vei avea nevoie de ea la înmatriculare.
  • După finalizarea înscrierii, pe mail, vei primi codul tău unic de înscriere, pentru fiecare cont de candidat/ă deschis pe platforma de admitere la masterat. Păstrează codul/codurile! Folosind aceste coduri, te vei regăsi pe listele publicate cu rezultatele admiterii.
  • Taxa de înscriere (80 de lei) este unică. Dovada achitării acesteia poate fi încărcată la secțiunea Taxă în celelalte conturi create pentru admiterea la toate structurile academice ale SNSPA.

Trebuie să vin la sediul SNSPA pentru înscriere?

Nu. Înscrierea la programele de studii universitare de licență, masterat și doctorat ale SNSPA se desfășoară doar online, prin platforma admitere.snspa.ro.

Ce pot face dacă am greșit unele câmpuri din contul de candidat/ă, le pot corecta?

Datele completate pot fi modificate oricând în același mod în care au fost completate initial, cu respectarea calendarului admiterii, respectiv perioada de înscriere.

Proba de concurs. Câte probe de concurs trebuie să încarc dacă selectez mai multe programe de masterat de la o facultate?

În contul tău de candidat/ă, la secțiunea “Masterate”, poți alege programele de studii din domeniile la care vrei să te înscrii. Selectează programele de masterat și regimul de finanțare (buget/taxă) la care vrei să te înscrii. Poți opta pentru mai multe programe din domenii diferite (dacă este cazul).

Lista programelor este ordonată alfabetic. Selectează masteratele din domeniul dorit, apoi, după ce salvezi opțiunile, le poti ordona în funcție de preferințele tale. Verifică cu atenție lista programelor la care te-ai înscris, înainte de a trece mai departe. Finalizează selecția programelor de masterat prin apăsarea butonului “Salvează opțiunile”.

Proba de concurs este diferită, în funcție de programele de masterat alese și ordinea acestora.

Dacă programul de masterat ales ca primă opțiune este într-o limbă străină, trebuie să pregătești pentru proba de concurs documentul solicitat de fiecare structură academică, pe domenii, în limba străină respectivă, conform cerințelor programului, indiferent dacă următoarele opțiuni sunt în limba română sau în respectiva limbă străină.

Dacă programul de masterat ales ca primă opțiune este în limba română, trebuie să redactezi documentul solicitat de fiecare structură academică, pe domenii, în limba română, conform cerințelor programului, iar dacă una sau mai multe dintre următoarele opțiuni sunt într-o limbă străină, vei pregăti suplimentar o scrisoare de motivație în respectiva limbă străină. În această situaţie, documentul încărcat dovedește competența lingvistică a candidatului și se notează cu ADMIS sau RESPINS.

De câte ori pot fi schimbate opțiunile?

De câte ori doriți, până la momentul finalizării înscrierii. Nu uitați! După ce ați selectat programele de studii, apăsați butonul “Salvează opțiunile”.

Pot să mă înscriu la mai multe masterate de la mai multe facultăți?

Da. Există posibilitatea să te înscrii la mai multe facultăți. Platforma de admitere oferă posibilitatea candidaților de a alege masterate din oferta educațională a tuturor structurilor academice din SNSPA. Pentru fiecare facultate la care vrei să te înscrii, trebuie să-ți creezi câte un cont de candidat/ă pe platforma de admitere.

Atenție!

  • Pregătește probele de concurs, conform cerințelor publicate pe website-urile facultăților
  • După finalizarea înscrierii, pe mail, vei primi codul tău unic de înscriere, pentru fiecare cont de candidat/ă deschis pe platforma de admitere la masterat. Păstrează codul/codurile! Folosind aceste coduri, te vei regăsi pe listele publicate cu rezultatele admiterii.
  • Taxa de înscriere (80 de lei) este unică. Dovada achitării acesteia poate fi încărcată la secțiunea Taxă în celelalte conturi create pentru admiterea la toate structurile academice ale SNSPA.

Ce pot face daca doresc să încarc alt document scanat/fotografiat, alt eseu/ altă scrisoare de motivație/ altă prezentare PowerPoint?

În contul de candidat/ă, creat de tine în platforma de admitere online, poți înlocui documente deja încărcate, încărcând versiunea noua a acestuia (și ștergând, astfel, automat, versiunea veche a documentului), respectând calendarul admiterii, respectiv perioada de înscriere.

Dacă mă înscriu la mai multe facultăți pot să folosesc acelaşi email pentru a-mi deschide un cont de utilizator?

Da. Poți folosi acelaşi e-mail.

Listele cu cei ADMIȘI pot suferi modificări de clasament?

Da, ca urmare a neprezentării la înmatriculare, conform calendarelor și condițiilor făcute publice de facultăți, după afișarea listelor de candidați admiși. Neprezentarea la înmatriculare în perioada menționată atrage după sine pierderea locului ocupat și astfel, listele pot suferi modificări, acestea producând modificarea ierarhiei în listele afișate.

Ce acte trebuie să încarce candidaţii de etnie romă pentru a se înscrie pe locurile speciale?

În vederea înscrierii la masterat, candidaţii de etnie romă trebuie să încarce în platforma online o recomandare din partea unei organizaţii legal constituite a romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, în care se mentionează că respectivul face parte din etnia romilor.

Unde/cum achit taxa de înscriere?

Detalii despre taxa de înscriere la concursul de admitere şi modalităţile de plată, aici.

Dacă nu am card bancar, cum pot face plata?

Prin ordin de plată, în baza datelor care vor fi afișate de platformă. După efectuarea plății se revine în platformă pentru încărcarea documentului doveditor. După încărcare (upload), plata se consideră a fi efectuată.

Detalii despre modalitatea de plată, aici.

Ce reduceri/scutiri de taxă există?

Sunt scutiţi de taxa de înscriere candidaţii care încarcă următoarele acte:

  • Adeverinţă din care să rezulte că unul dintre părinţi este angajat al universităţii sau cadru didactic aflat în activitate sau pensionat
  • Certificat de deces, pentru candidaţii orfani, cu vârsta sub 26 ani.
  • Adeverinţă de la casa de copii sau centrele de plasament, pentru cei aflaţi în această situaţie.
  • Absolvenţii SNSPA vor beneficia de scutirea de la plata taxei de înscriere la concursul de admitere la oricare dintre programele de masterat organizate de facultăţile din cadrul SNSPA.

Plata taxei de înscriere se poate face cu cardul bancar al altei persoane?

Da, nu contează numele titularului de card. Cardul bancar trebuie să fie valid și plata va fi asociată celui care a creat contul de înscriere respectiv.

Am fost admis. Ce trebuie să fac pentru confirmarea locului?

Urmărește permanent calendarul admiterii și website-urile facultăților. După afișarea listelor cu toți candidații admiși pe locurile de la buget și taxă la facultatea aleasă, confirmă locul la programul de studii la care ai fost admis și înmatriculează-te.

Înmatricularea se va face după afișarea listelor de candidați admiși, prin depunera documentelor solicitate de către facultate, la secretaritele structurilor academice, conform calendarului și condițiilor făcute publice de facultate.

Candidații care au ocupat un loc finanțat de la buget depun la înmatriculare diploma de bacalaureat în original și achită taxa de înmatriculare. Candidații declarați admiși pe locurile cu taxă trebuie să prezinte la înmatriculare diploma de bacalaureat în original pentru conformare cu originalul și să achite taxa de înmatriculare și prima rată din taxa de școlarizare. Neprezentarea la secretariat în perioada menționată atrage după sine pierderea locului ocupat.

Facultatea va programa în prealabil depunerea documentelor cu respectarea tuturor normelor de asigurare a sănătății publice, conform calendarului aprobat.

Dacă am fost admis la două facultăți pot să le urmez în paralel pe ambele?

Da. Poți urma două programe de masterat în paralel, dar poți beneficia de finanțare de la bugetul de stat doar la unul dintre programe dacă nu ai mai beneficiat până în prezent de un loc bugetat.

Dacă intru la taxă cum pot ocupa ulterior un loc bugetat, pe parcursul facultății?

Poți trece pe locuri finanțate de la bugetul de stat după procesul de reclasificare de la sfârşitul anului universitar, în funcție de media pe care o vei obține după primul an de studii.