Programul de masterat “Comunicare Politică. Marketing Politic și Electoral”

Program conceput pentru pregătirea viitorilor experţi în zona de leadership și comunicare politică. Noua calificare este cerută de o nișă recent apărută în piața de muncă din România prin care se cere formarea de noi specialiști, lideri și comunicatori în spaţiul politic românesc și european.

Cursuri:

  • Comunicare politică
  • Leadership politic
  • Marketing politic
  • Comunicare instituţională în UE
  • Sociologie politică
  • Psihologie socială
  • Analiza discursului public
  • Patologii şi psihopatologii politice
  • Relații publice în mediul online
  • Managementul comunicării de criză

 

Avantaje:

Echipa profesorilor: buni teoreticieni și practicieni bine-cunoscuți în spațiul public din România. Invitați la ore: invitații speciali – jurnaliști, consilieri politici, politicieni, unii dintre ei absolvenţi ai masteratului, care acceptă să împărtășească insight-uri valoroase despre domeniul comunicării politice din România.

Descrierea programului:

Leadership-ul este o dimensiune cheie care duce la profesionalizarea comunicării politice și care în final oferă un standard de calitate meseriei de specialist în marketing politic și electoral. La fel și pentru competența analistului politic sau a jurnalistului de specialitate în domeniul electoral, aceștia sunt, mai întâi de toate, buni cunoscători ai leadership-ului politic.

O componentă esențială a profesionalizării discursului politic în Uniunea Europeană este dată și de emergența rețelelor sociale și folosirea lor ca instrument de comunicare politică. Întâlnirea dintre candidatul politic și electorat s-a tranferat într-un spațiu virtual, loc în care imaginea personală precede și anticipează comportamentul unui electoral volatil, critic și uneori agresiv. Leadership-ul în spațiul virtual presupune o altă abordare a imaginii politice și un alt set de instrumente care anticipează o metodologie și un cadru teoretic diferit. Acest lucru este remarcat și de comunicatorii și analiștii europeni care subliniază că leadership-ul politic actual este definit de rarportul dintre profilul social-media al actorului și relația acestuia cu publicurile sale virtuale.

Programul de masterat formează specialişti pentru:

  • Comunicare politică
  • Marketing politic
  • Consultanță politică
  • Jurnalism
  • Comunicare online
  • Cercetare sociologică

Oportunităţi de angajare după absolvire:

Ca urmare a caracterului interdisciplinar al cursurilor, adaptate la cerințele actuale de pe piața de comunicare din România, absolvenții masteratului pot lucra ca:

  • consultanți politici în firme de consultanță sau ca freelanceri
  • consilieri în instituții publice (ministere, cabinete de parlamentar etc.)
  • jurnaliști în agenții de presă sau instituții media
  • specialiști în comunicare în agenții de relații publice sau ONG-uri;
  • specialiști în marketing online;
  • teoreticieni în mediul academic.

Taxa de şcolarizare pe an: 3.400 lei