Programul de studii “Comunicare și Relații publice”

Facultatea de Comunicare și Relaţii Publice încurajează tinerii pasionaţi de ştiinţele comunicării, publicitate sau social media să-şi dezvolte o carieră de succes în domeniu. Diploma de licenţă acordată de Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice vă ajută să profesaţi în următoarele domenii: relaţii publice, publicitate, creare de imagine, mass-media, marketing politic şi electoral, comunicare managerială, gestionarea crizelor, relaţii publice internaţionale.

Oportunităţi de angajare după absolvire:

Absolvenţii Facultăţii de Comunicare și Relaţii Publice pot lucra în:

  • Agenţii de relaţii publice, agenţii de publicitate, sectorul corporatist privat sau nonprofit, firme de consultanţă
  • Departamente de informare și relații publice instituționale (guvern, ministere, administrație prezidențială, parlament, primării, ambasade etc)
  • Redacţii ziare, reviste, TV, radio, agenţii de presă

 

Absolvenţii Facultăţii de Comunicare și Relaţii Publice sunt pregătiţi pentru a deveni:

  • Brand manageri și directori de produs, consultanţi de marketing și comunicare electorală, specialiști și consultanţi în resurse umane și traineri
  • Manageri de proiect și experţi în gestionarea proiectelor cu finanţare europeană, reporteri, redactori de televiziune, radio, presa scrisă, editori de știri, specialiști în foto și web design
  • Specialiști în publicitate (account manager, account planner, copywriter, media planner, social media expert, etc.), purtători de cuvânt și ofiţeri de presă, specialiști și consultanţi de marketing strategic și operațional
  • Specialiști în comunicare și relaţii publice, consultanţi în PR comercial, instituţional, politic, cultural, sportiv, internaţional

Cursuri

Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice oferă studenților o experiență academică de excepție, într-un mediu inovativ, care încurajează talentul, competiția și performanța.

Semestrul I:

Teoria comunicării, Introducere in relaţii publice, Redactare academică, Informatică, Ştiinţe economice, management şi marketing, Filosofia comunicării, Cultura română în context european, Engleză

Semestrul al II-lea:

Imagologie, Comunicare în media digitale, Tehnica discursului public (public speaking), Introducere în teoria organizaţiilor, Introducere în sociologie, Organizare de evenimente, Engleză

Semestrul I:

Istoria comunicării, Metode de cercetare în ştiinţele comunicării, Teorii şi practici de relaţii publice, Geopolitică şi globalizare, Engleză, Psihologia comunicării, Introducere în statistică, Teoria argumentării

Semestrul al II-lea:

Introducere în ştiinţele politice, Tehnici de redactare în relaţiile publice, Practică în relaţii publice, Cultură şi comunicare, Web design, Semiotică. Teorii ale limbajului, Istoria mass-media, Publicitate şi reclamă, Informatică, Comunicare audio-vizuală

Semestrul I:

Mass media şi societatea, Gestionarea crizelor de imagine, Analiza imaginii organizaţiilor, Imaginea publică a liderilor şi a instituţiilor, Istoria comunicării politice, Antropologie politică, Comunicare interpersonală, Evaluarea performanţelor resurselor umane, Etica în comunicare, Public participation

Semestrul al II-lea:

Strategii şi tehnici de relaţii publice, Metode si tehnici de elaborare a lucrării de absolvire, Discurs informational in radio si TV, Leadership, Comunicare nonverbală, Managementul proiectelor, Managementul resurselor umane, Dreptul comunicării, Policy dialogue. Opinia publică în Uniunea Europeană

Oportunități de practică

Studenții Facultății de Comunicare și Relații Publice au acces la oportunități de învățare și orientare în carieră complexe, îmbinând pregătirea teoretică și expunerea la experiențe directe și contact cu actori relevanți din piața muncii prin: prezența la cursuri, în calitate de invitați, a profesioniștilor din domeniu, programe de practică, activitatea oferită de Centrul de Orientare și Practică în Comunicare și Relații Publice, participarea în programele AcademIAA și MentorIAA.

Prin parteneriatele și acordurile de colaborare dezvoltate în mod constant cu instituții și companii de prestigiu din diverse domenii profesionale, Facultatea de Comunicare și Relații Publice oferă tuturor studenților posibilitatea să desfăşoare stagii de practică profesională pentru a aprofunda cunoștințe teoretice și a exersa capacități și abilități specifice de comunicare, relații publice și publicitate. Studenții pot alege să își desfășoare stagiile individuale de practică în: agenţii de relaţii publice, sectorul corporatist privat sau nonprofit, firme de consultanţă; departamente de informare și relații publice instituționale (guvern, ministere, administrație prezidențială, parlament, primării etc); redacţii ziare, reviste, TV, radio, agenţii de presă.

Mobilități Erasmus+ și în interiorul Alianței CIVICA

Studenții beneficiază de mobilități de studiu și de practică prin intermediul programului Erasmus+. Mobilitățile de studiu pot dura între 3 și 12 luni, iar stagiile de practică între 2 și 12 luni. Toți studenții Facultății pot beneficia de mobilități în Germania, Spania, Portugalia, Belgia, Italia, Ţările de Jos, Grecia, Slovacia, Polonia, Turcia etc. Lista universităților partenere, poate fi accesată aici.

Din 2019, SNSPA este membră CIVICA, alianță universitară europeană care aduce împreună, într-un campus online, opt instituții de prestigiu în domeniul științelor sociale: Sciences Po (Franța), Bocconi University (Italia), Central European University (Ungaria), European University Institute (organizație interguvernamentală europeană), Hertie School (Germania), Stockholm School of Economics (Suedia) și London School of Economics and Political Science (Marea Britanie).

Studenții Facultății de Comunicare și Relații Publice pot, prin CIVICA, să beneficieze de experiențe europene de predare și cercetare, să urmeze cursuri cu certificare europeană (CIVICA) și să se bucure de toate facilitățile unui campus inter-universitar european.

Platformele utilizate pentru învățământul online

Pentru învățământul cu frecvență (ZI) activitatea online este derulată pe platforma dedicată, la aceasta adăugându-se activități sincron. În contextul creat de COVID 19 întreaga activitate didactică din Facultății a fost continuată în mediul online. Site-ul facultății cuprinde și o zonă accesibilă doar studenților (Campusul virtual), unde aceștia își pot verifica situația școlară sau notele.

Taxele de școlarizare

Pentru anul universitar 2020 – 2021, Facultatea de Comunicare și Relații Publice oferă locuri bugetate și cu taxă pentru învățământul cu frecvență. Taxa de școlarizare este: 2900 lei/an.

Alte informații (ex. Centre de cercetare, parteneriate instituționale, conferințe organizate, parteneri de proiecte de cercetare etc.)

Sesiunea de comunicări științifice – ComunicarTe oferă un cadru de dezbatere și diseminare a rezultatelor cercetărilor sau proiectelor de cercetare realizate de studenți, acoperind un spectru larg de problematici din sfera științelor comunicării: comunicare organizaţională, comunicare interpersonală, relaţii publice, marketing și branding, comunicare publicitară, comunicare politică etc.
De-a lungul anilor, evenimentul a reunit nu doar prezentări ale lucrărilor științifice și dezbateri pe marginea acestora, ci și secțiuni complementare de eseuri, concursuri de fotografie, lansări de carte, workshop-uri etc. Din 2018, odată cu lansarea secțiunii Campanii de Comunicare, participanții au avut la dispoziție un brief de la o organizație reală pentru a propune o campanie de comunicare. Un juriu format din profesioniști îi consiliază și evaluează pe participanți.

Centrul de Cercetare în Comunicare este un centru dinamic, a cărui misiune este de a stimula cercetarea aplicată, focalizată pe probleme de actualitate specific românești, și de a crea un pol de cercetare recunoscut la nivel internaţional.
Center for EU Communication Studies este umbrela instituţională a primului cluster academic din România dedicat comunicării publice în context european.

Mai multe detalii referitoare la Cercetarea în Facultatea de Comunicare și Relații Publice, aici.